Pink Bow Tie

Isnin, 19 Ogos 2013

Review movie "Rurouni Kenshin"


tiba2 teringin pulak nak tgk cerita samurai lawan2 nie..sebab dah bosan tgk cerita cinta heheh sekali-sekala boleh la sebab fuhh cerita  nie mmg dasyat tambah2 apabila aksi lawan pedang .. tiap kali ada aksi lawan pedang mesti ekin  tutup mata bila mereka berlawan . .tu la nak sangat tgk kan..

.cerita nie sebenarnya dari manga dan anime..ekin pernah tgk anime cerita ni masa dulu2  ..tak silap ekin tajuk dia samurai x..sebab kat pipi dia ada parut bentuk x...

    sinopsis anime
Ceritanya mengisahkan seorang pembunuh legenda yang handal bernama Himura Kenshin (atau Hitokiri Battōsai yang bermaksud Pembunuh manusia dan pakar Battōjutsu) yang bersumpah tidak ingin membunuh sesiapa dengan pedang lagi setelah tamatnya perang yang menanam rasa hina dan insaf dalam dirinya. Kemudian, dia tinggal bersama dengan seorang wanita dan mulai saat itu, hidupnya sebagai bekas "battosai" bermula dengan pelbagai cabaran bersama rakan-rakan dan kekasihnya dalam menghadapi musuh.

Cerita bermula dengan pertemuan Kenshin dengan Kaoru di Tokyo. Kaoru ketika itu sedang mencari seorang jejaka yang bergelar Battosai, dan mula-mulanya percaya bahawa Kenshinlah orangnya, namun setelah melihat sifat kecanggungan Kenshin dan sebilah sakabato ("pedang bermata songsang") Kaoru menafikan bahawa Kenshin ialah pembunuh lagenda yang dicarinya. Sebenarnya terdapat bekas pelajar dojo Kamiya yang hendak membalas dendam setelah dibuang sekolah, lalu tersilap rujuk oleh Kaoru sebagai Battosai. Kaoru ditangkap dan ditahan oleh Battosai palsu itu, tetapi Kenshin muncul untuk menyelamatkannya lalu menggelar dirinya Battosai sebenar dan menewaskan Battosai palsu dan gerombolannya tanpa membunuh seisapa pun. Dia menggunakan kamahiran berpedang yang kuno tetapi amat berkuasa bergelar "Hiten Mitsurugi-Ryu". Setelah ditawarkan menetap di dojo, Kenshin bercadang untuk berhenti mengembara seketika dan tinggal dalam dojo itu. Maka bermulanya yang pertama daripada ketiga-tiga arka manga tersebut.

sinopsis movie
Former legendary assassin Kenshin Himura (Takeru Sato) has now become a wandering samurai. Offerring aid & protecting those in need as atonement for his past deeds. During this time Kenshin Himura comes across and aides Kaoru Kamiya (Emi Takei). Her father opened the Kamiya Kasshin-ryu, a kendo school located in Tokyo and Kaoru is now an instructor there. Kaoru then invites Kenshin to stay at her dojo. Their relationship develops further, but Kenshin is still haunted by his violent past ...










credit

Tiada ulasan:

Catat Ulasan