Pink Bow Tie

Khamis, 13 September 2012

Rooftop Prince: time-travel drama

Genre : Fantasy, comedy, romance Episodes : 20 --------------------------------------------------------------- seminggu dah x buka blog ni... ekin duk menghadap laptop dan berusaha untuk menghabiskan citer korea yang baru dibeli minggu lepas yang bertajuk"rooftop prince"
sinopsis---> Lee Gak (Micky Yoochun) is a prince in the Joseon era. He tries to find the reason and the murder of his wife. But suddenly his 3 servants and he transferred to 300 years later which is 2012 on a woman's house's rooftop. After found his wife's reincarnation in modern era, he decides to live in this era for a while because he is sure he will find out why his wife died but then he falls in love with woman from this era.
sinopsis ekin----> cerita ini bermula pada zaman Joseon dengan perkhabaran kematian puteri mahkota yang dikatakan telah diracun dan semasa putera lee gak sedang menyiasat tiba2 dia dan penolongnya telah jatuh ke atas bumbung rumah park ha dan lebih mengejutkan ialah meraka telah pergi ke tahun 2012 dimana 300 dari zaman mereka dahulu.. masa nie mmg kelakar betoi yerla bayangan la orang dari zaman Joseon datang ke zaman 2012..boleh pulak mereka ingatkan lift adalah tempat menyalin baju...dan duduk di dalam bonet kereta semasa menaiki kereta
.tiba2 putera lee gak ternampak orang yang sama muka dengan puteri mahkota iaitu isterinya yg telah mati.oleh itu dia telah berusaha untuk mengenali perempuan itu yang bernama hong se na dan merupakan kakak tiri kepada park ha ..dalam keseronokan tinggal di atas bumbung rumah park ha .. park ha telah jatuh cinta kepada putera lee gak.. putera lee gak perlu berkahwin dgn hong se na kerana menyangka bahawa mereka di hantar kesini utuk berjumpa dgn hong se na yang muka serupa dgn puteri mahkota dan putera perlu berkahwin untuk kembali ke Joseon . ---------------------------------------------------------------------------- tiba2 seorang pengerusi sebuah syarikat telah menyangka bahawa putera lee gak ialah cucunya Yong Tae Yong yg telah hilang 2 tahun dahulu..demi untuk mengenali hong se na dgn lebih mendalam putera lee gak telah menyamar untuk menjadi cucunya kerana ingin menyiasat kehilangan Yong Tae Yong yang sebenar sekali gus menyiasat kematian puteri mahkotanya..
(Yong Tae Yong yang sebenar)
(putera lee gak) ------------------------------------------------------------- sebenarnya Yong Tae Yong yang sebenar x mati lagi tapi telah ditolak oleh sepupunya Yong Tae Mu ke dalam laut untuk mendapat harta neneknya.. putera lee gak percaya ini adalah kelahiran semula mereka di mana Yong Tae Yong adalah dirinya.. hong se na pula adalah puteri mahkota...park ha adalah bu young iaitu adik ipar putera lee gak..
(puteri mahkota Hwa Young)
(hong se na dan Yong Tae Mu)
(bu young)
(Park Ha) --------------------------------------------------------------------------- putera lee gak tidak jadi berkahwin dgn hong se na kerana telah mengetahui niat jahat hong se na terhadapnya. malah putera lee gak telah jatuh cinta kepada park ha.mcm2 dugaan percintaan yang telah di lalui
setelah berjaya merungkai misteri kehilangan Yong Tae Yong akhirnya meraka dapati bahawa telah tiba masa untuk pulang dan park ha mengharap meraka dapat berkahwin sebelum putera lee gak kembali ke zamannya..
.setelah putera lee gak dan park ha berkahwin mereka pun kembali ke zaman Joseon....putera lee gak akhirnya dapat juga merungkai misteri kematian puteri mahkotanya dan lebih mengejutkan ialah bukan puteri mahkota yg telah mati tetapi sebenarnya itu adalah bu young.....rupanya bu young telah menyelamatkan putera mahkota dari diracun kakaknya ingin meracun putera mahkota lee gak..bu young yg mengetahui telah makan buah yang telah diletak racun dan menyuruh kakaknya menukar baju dgnya supaya kakaknya tidak akan dihukum jika diketahui oleh putera lee gak akhirnya seluruh keluarga mereka yang terlibat telah dihukum oleh putera mahkota lee gak. -------------------------------------------------------------------- di zaman 2012 park ha meneruskan perniagaan jus buah-buahan yang telah diusahakan oleh putera mahkota lee gak dan penolongnya sebelum mereka hilang tempoh hari..dan Yong Tae Yong yang sebenar telah muncul .
tapi park ha masih mengharapkan putera lee gak yang muncul
cerita akhir mmg x terjangka ingatkan bu young dapat bersama dgn putera lee gak tetapi dah mati...ingatkan putera lee gak dapat happy ending dengan park ha tapi x mungkin. ok sape peminat k-drama ekin syorkan belilah dvd ini dah sesiapa yg dah tgk jom beri pendapat anda

2 ulasan:

  1. hohohoho...
    menarik..
    tapi biasa kalau tengok cite korea,tengok on9 aje..
    buat masa sekarang tak tahu bila boleh tengok... ^_^

    BalasPadam